Ingerii pazitori in viata misticilor si a sfintilor

duminică, 12 septembrie 2010

| | |
Imprimare E-mail
padrepio3.jpgÎn viaţa misticilor şi a sfinţilor, îngerii păzitori au jucat roluri importante.
Astfel, Padre Pio căuta răspunsuri la întrebări despre diferite persoane (dacă mai sunt în viaţă sau nu, ţinând cont că era în desfăşurare cel de-al doilea război mondial iar veştile se aflau greu) în plan subtil, ajutându-se în special de îngerul său păzitor. Avea o mare încredere în îngerul său păzitor. Îngerului său îi încredinţa de multe ori probleme dificile, delicate, dar îngerul lui le rezolva. Când cineva l-a întrebat: "Dacă nu pot veni personal şi am nevoie urgentă de ajutor, ce să fac?" Părintele i-a răspuns cu o spontaneitate deconcertantă: "Trimite-mi îngerul tău cu mesajul".
Părintele Alessio Parente povestea: "Într-o zi, pe la ora 14, eram aşezat lângă părinte pe veranda mănăstirii. Era linişte, ceilalţi fraţi erau în camerele lor. Padre Pio recita rozariul. Eu aveam atâtea să-l întreb şi mi s-a părut că este un moment potrivit. M-am apropiat ţinând în mână o scrisoare de la doamna B.R.: "Părinte, ea vă cere un sfat în legătură cu serviciul. A primit o ofertă bună, dar are deja un serviciu bun. Ce să facă? Să accepte oferta?" Aşteptam răspunsul, dar, spre surprinderea mea, Părintele mi-a replicat: "Nu vezi că am treabă? Lasă-mă în pace!". Nu am înţeles. Nedumerit, îmi spuneam că el recita liniştit rozariul şi nu vrea să mă ia în seamă. Am rămas tăcut, umil şi îmi repetam cuvintele sale, căci nu eram deloc convins că e "ocupat". Recita rozariul ca de obicei, dar se putea opri puţin ca să mă asculte. Padre Pio "a auzit" gândurile mele şi mi-a spus: "Nu ai văzut toţi acei îngeri care erau în jurul nostru? Erau îngerii păzitori ai fiilor mei spirituali care veniseră să-mi aducă mesajele. Trebuia să le răspund lor.""Părinte spiritual, am răspuns eu, nu am văzut chiar nimic, dar vă cred, pentru că aud când suntem în mulţime cum sfătuiţi persoanele să vă trimită îngerii lor păzitori."

O altă mistică, Teresa Neumann, a avut o legătură permanentă cu îngerii. Ea era contemporană cu Padre Pio şi, ca şi acesta, a avut viziuni ale lui Iisus şi în viaţa amândurora s-au manifestat gradat şi stigmatele. În urma lor, Tereza avea din ce în ce mai puţină nevoie de a se hrăni şi în scurt timp a încetat să mai mănânce şi să bea. Acest post total a durat 36 de ani (timp în care lua doar anafura consacrată). De nenumărate ori Tereza Neumann a avut ca obiect al viziunilor ei lumea angelică şi în special îngerul ei păzitor. Ea percepea prezenţa propriului înger păzitor, văzându-l în dreapta sa, ca un "bărbat luminos" şi vedea şi îngerii vizitatorilor săi. Tereza menţiona că îngerul său este cel care o protejează de demoni şi o înlocuieşte în caz de bilocaţie (ea a fost văzută deseori în 2 locuri simultan) şi o ajuta în situaţii dificile.

natuzza_evolo.jpgNatuzza Evolo a incetat din viata in anul 2009. Prezinta şi ea stigmatele, vorbea cu spiritele trecute în lumea de dincolo şi îl vedea pe îngerul ei păzitor. Despre ea s-a realizat un film documentar, în care i s-a luat şi un interviu. Realizatorul era de la programul "Delta" de la Rai 3, iar anul era 1985. În cadrul acestuia vorbeşte despre viziunile pe care le are:
"-Spuneţi că vedeţi şi îngerul fiecărei persoane...
  -Da, da, îngerul de lângă o persoană. Nu la toate persoanele, dar aproape la toate."
  -Doar persoanele vii au îngeri?"
  -Doar persoanele vii, nu şi cele moarte."

Psihiatrul american Eugene G. Jussek, un om de ştiinţă foarte stimat, care practică cu pacienţii săi regresia hipnotică în scopul de a elimina anumite traume din copilărie, a avut surpriza ca în timpul unor astfel de şedinţe să i se vorbească despre îngeri păzitori. Jussek a observat că această fiinţă apărea în visele pacientului său, doar atunci când acesta reevoca diferite episoade şi urmărea să tragă concluzii legate de  viaţa sa.
Întrebat ce este un înger păzitor, pacientul său Ian Su Lu a răspuns: "Da, îngerii păzitori există. Am putea mai degrabă să-i numim maeştri şi protectori- forme de energie conştientă care învăluie fiecare fiinţă. Ei veghează la creşterea capacităţii de înţelegere a omului, urmărind să-l ajute să evolueze, ajutându-l în momentele de criză interioară sau în caz de pericol. Ei salvează omul din situaţii limită doar dacă aceasta este în acord cu Voinţă Divină. Tot ei se ocupă de posibilităţile concrete care îi sunt oferite omului de-alungul existenţei. Nu trebuie să uităm că fiecare dintre aceste fiinţe au un înalt nivel spiritual. Sunt spirite individuale care acţionează în plan astral şi uneori în plan eteric." (Conversaţii cu Ian Su Lu)

Şi persoanele obişnuite pot dobândi darul de a vorbi cu îngerii. Astfel, Giuliana din Roma, a primit acest cadou după moartea unicului său fiu, Armano. Ea spune:
"Nu mă gândeam că îngerii păzitori ar putea vorbi, nu eram sigură de existenţa lor. Însă prin aceste mesaje pe care le auzeam am înţeles că îngerii există, pentru că lucrurile pe care le spuneau le puteau spune doar ei!"Ei" îmi inspiră anumite idei, ca şi cum ar fi unde vibratorii. Nu sunt cuvinte, sunt vibraţii. Îngerii sunt spirite pure şi în general nu vorbesc, o fac doar în cazuri speciale. Fiecare dintre noi are un înger, iar pentru a comunica cu el este necesar doar să ne gândim la el, să-l rugăm, să-i vorbim. El este mereu în contact cu noi şi cu gândul nostru care-l cheamă; dacă îl gândim, el vine şi răspunde. Dacă însă nu ne gândim la el şi nu ne preocupăm niciodată de existenţa lui, contactul este mai dificil.
Îngerul are nevoie de o legătură, pe care o poate constitui doar gândul nostru. Odinioară toţi credeau în îngerul păzitor, astăzi mă tem că nici chiar persoanele religioase nu mai cred."


Părintele Eugenio Ferrarotti a fost stareţ la mănăstirea San Fillipo din Genova. El afirmă că existenţa îngerilor păzitori este o învăţătură oficială a Bisericii. Întrebat cum se poate stabili un contact cu îngerul păzitor, părintele răspunde:
"Înainte de toate, gândindu-ne la el; dacă nu o facem, el este aproape cu mâinile legate. Însă ne acordă oricum asistenţă şi protecţie şi cine ştie de câte ori ne-a salvat de la pericole spirituale şi trupeşti. Trebuie să ne gândim la îngerul nostru păzitor, să-l evocăm şi să-l rugăm să ne ajute în orice situaţie de o dificultate specială. Eu fac acest lucru deseori, mai ales când sunt probleme complexe şi încurcate, mă rog la îngerul meu să meargă la îngerii acelor persoane şi să aranjeze lucrurile! Acest mod de a acţiona funcţionează! Eu sfătuiesc pe toată lumea să urmărească să-l pună în practică.
Trebuie să manifestăm mult respect faţă de prezenţa îngerilor păzitori. Dacă un copil este bun şi creşte plin de iubire, el va căpăta o mare delicateţe a conştiinţei."

În continuare părintele redă un procedeu de intrare în legătură cu îngerul păzitor: scrierea automată. Iată cum o descrie:
"Îmi pregătesc locul - frumos şi curat, îl sfinţesc cu tămâie şi alte esenţe volatile, cu flori consacrate îngerului păzitor.
 Îmi fac semnul crucii, mă rog la Tatăl Ceresc şi-mi induc o stare de vid mental. Când mintea se goleşte de gânduri personale exterioare, mâna începe să alerge. Surpriza mea a fost când în final semnătura era aceasta: "Sunt îngerul tău păzitor". Eu la înger chiar nu mă gândisem. De atunci a fost mereu aşa: de fiecare dată când scriu apare semnătura îngerului.
Când nu am timp să scriu sau nu simt să o fac şi totuşi am nevoie de un sfat, mă concentrez şi simt atunci în interiorul meu un răspuns care mă ghidează. Atunci mă simt mai sigur. Probabil, siguranţa pe care o am în anumite momente în îndrumarea oamenilor care mi se adresează provine de la el, de la îngerul meu. Îngerul însă nu intervine în libertatea persoanei, ajută, dar respectă liberul arbitru al persoanei respective. Îngerul păzitor are o misiune de pace, de purificare, de rugăciune. De pace în sensul că eliberează şi împiedică perturbările exterioare, dar mai ales pe cele ale sufletului. De purificare, în sensul că ne face să auzim vocea conştiinţei. De rugăciune, pentru că el se roagă pentru noi, deoarece dorinţa lui este de a ne salva. Aş dori să indic o altă sarcină importantă a îngerului păzitor, aceea de a-l îndepărta pe diavol. De fapt, îngerul va fi lângă noi în momentul morţii, pentru a învinge ultimele sale insinuări (ale diavolului) şi va fi şi Arhanghelul Mihail, care are ca sarcina specifică de a asista muribunzii."

Părintele prezintă drept atribut al îngerului păzitor cunoaşterea viitorului şi a intimităţilor inimii umane, prin intuiţie imediată de la Dumnezeu.

parintele-cleopa.jpgDe altfel, aşa cum mulţi călugări sau preoţi sau simple persoane aparţinând credinţei catolice ori ortodoxe, şi nu numai, afirmă, fiecare om are pe lângă îngerul păzitor şi un demon care îl testează atunci când este necesar. Unul e aşezat în partea dreaptă, celălalt în partea stângă a fiinţei, în invizibil. Astfel, părintele Cleopa, călugăr ortodox, spune: "Orice creştin are un înger bun, care stă de-a dreapta lui şi îl povăţuieşte spre tot lucrul plăcut lui Dumnezeu. El scrie cu de-amănuntul, una câte una, toate faptele bune, pe care le face în viaţă şi pe care i le va prezenta în ceasul morţii, când "cărţile se vor deschide". De asemenea, creştinului îi urmează din pruncie şi un înger căzut (demon) care scrie şi el, amănunţit, tot păcatul pe care îl face omul în viaţă, până în clipa morţii.
Scopul acestui spirit rău este de a-l ispiti întotdeauna şi a-l îndemna la păcat, cu gândul, cu imaginaţia, cu simţurile, cu cuvântul, cu fapta, cu trupul şi cu sufletul.
Este nevoie pentru mântuirea omului să fie ispitit, căci altfel nu se va mântui, nu se poate căli în lupta cu răul şi nu poate avea nici o plată pentru faptele sale cele bune.
Precum îngerul este slujitor al lui Dumnezeu şi îl păzeşte pe om întru toate căile sale şi precum îngerul se supune voii lui Dumnezeu, la fel trebuie să fie şi omul.
Îngerul păzitor este cel care stă întotdeauna lângă fiinţa umană, păzind-o şi ghidând-o, spre a o ajuta în viaţă. Iar după moarte o mai însoţeşte încă până la 40 de zile."


sf-efrem-sirul.jpgÎn această direcţie, Sf. Efrem Sirul spune: "Au nu ştiţi, fraţii mei, ce fel de frică şi de nevoie avem să pătimim în ceasul ieşirii noastre din viaţa aceasta, când se va despărţi sufletul de trup? Mare taină se săvârşeşte acolo. Că vin la dânsul îngerii buni şi mulţime de oaste cerească şi toate puterile cele potrivnice şi stăpânitorii întunericului, amândouă părţile voind să ia sufletul şi să-l aşeze şi să-i întocmească legile lui. Deci, dacă sufletul şi-a câştigat de aici faptele bune, în ziua ieşirii lui, faptele bune pe care le-a câştigat de aici se fac îngeri buni şi îl înconjoară pe dânsul şi nu lasă nici una din puterile potrivnice să se atingă de el, ci îl iau pe dânsul cu bucurie şi veselie, cântând cântări de biruinţă lui Dumnezeu şi îl duc pe dânsul la Cristos, Împăratul Slavei şi îl închină Lui împreună cu toată puterea cerească şi îl duc la loc de odihnă, unde nu este durere nici întristare, nici suspin, nici lacrimi, nici grijă, ci viaţă nemuritoare şi veselie veşnică, împreună cu toţi care au bineplăcut lui Dumnezeu. La cei păcătoşi faptele lor cele rele se prefac în ceasul morţii în demoni şi îl însoţesc până este aruncat în adâncuri. După moarte îngerul însoţeşte sufletul 40 de zile, împreună cu alţi îngeri, arătându-i mai întâi fericirea raiului şi apoi muncile iadului. Apoi îl duc pentru a treia oară în faţa Prea Sfintei Treimi şi i se hotărăşte loc de odihnă ori de osânda, după faptele sale. Din clipa aceea îngerul păzitor îl părăseşte."

Conform religiei islamice, îngerii sunt creaţi de Allah din lumină (nur). Coranul recunoaşte existenţa îngerilor păzitori, spunând că fiecare om are un înger păzitor care îl urmează în permanenţă şi un spirit malefic care îl tentează atunci când este necesar. Iată o asemănare majoră, între creştinism şi islamism.

 
Urmator >

 

Video

video39.jpg

Ganduri inspirate

"Ingerii plutesc catre Pamant si aduc din ceruri ecoul Gratiei si soapta Iubirii."
Fanny J. Crosby

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu